2009. február 15., vasárnap

Szárnyasmájhab almával

.
Mondhatnám normand(iai), hiszen van benne alma és Calvados is.

Az eredeti receptben kacsamáj szerepelt, de nem kaptam a csarnokban, így csirkemájból csináltam a szombati vendégeknek. Az este sodrában persze elfelejtettem fényképezni az ételeket, úgyhogy másnap délelőtt mindenből próbáltam csinosan újratálalni a maradékot, hogy aztán feltehessem ide. Közben nagyon röhögtem magamon, hogy a blogolás miatt még arra is képes vagyok, hogy plusz mosogatnivalót gyártsak, pedig akárki megmondhatja, hogy a fölösleges edényhasználattól igazán tudatosan szoktam óvakodni.

A habot/kencét a felhasználás előtt legalább két órával el kell készíteni. Ha nem takarjuk le valamivel szorosan, a teteje megbarnul.

Ez került bele:
30 deka máj
2+5 deka vaj
2 evőkanál olívaolaj
1 kis alma
1 evőkanálnyi apróra vágott lilahagyma (az eredetiben salotta)
2 cl calvados
só, bors, petrezselyem, kakukkfű

Az olajon és kb két deka vajon közepes lángon átsütöttem a kis darabokra vágott májat. Nem kell megpirítani, épp csak addig sütni, míg már nem véres.
Szűrőkanállal kiszedtem a májdarabokat, és a maradék zsiradékba tettem a hagymát, kicsivel később az apró kockára vágott almát. Rámorzsoltam a kakukkfúvet, és a petrezselymet is belevagdaltam. Mikor jól összepárolódott, aláöntöttem a calbvadost, és fél perc múlva el is zártam.
Visszaraktam az edénybe a májat, sóztam, borsoztam, és botmixerrel simára mixeltem. Ezen a ponton átugrottam az eredeti recept "sűrű szitán áttörjük" kitételét, és azonnal belekevertem apránként az öt deka szobahőmérsékletű vajat.

Ezen a ponton lehet még ellenőrizni, és korrigálni a fűszerezettséget. Ha minden rendben, akkor kis tálkában legalább két órára a hűtőbe teszem. Egy-két nappal előre is elkészíthető különben. Pirítóssal finom. Almával is.

Kiegészítés:

Megcsináltam újra a szezonnyitó biciklitúrára (április). Mnden ízesítőből többet raktam hozzá, és sokkal finomabb lett. Tehát:
két kis fej (vagy egy közepes) lilahagyma
1 nagy alma
és a fűszerekkel is bátran.
Sokkal inkább karakteres pástétom íze lett, mint előzőleg. Lehet, hogy az is számít, hogy most nem csirkemájból volt, hanem pecsenye libamájból.

Nincsenek megjegyzések: