2009. június 22., hétfő

A Feketeerdő (Schwarzwald) bűvöletében


telik a meggyszezon.
Hétvégén szülinapi (85) feketeerdő torta. Szép is volt egyben, és finom is, csak a darabolás okozott gondot egy kissé. Még van rajta mit csiszolni, ha jövő nyárig nem felejtem el a tanulságokat...



Ma pedig, túl nemcsak a tortán, de úgy tíz üveg meggylekváron, a tervek között még mázli lekvárral és kis alkoholban eltett meggyel (és a kezemről ki tudja mikorra kopik majd le ez a ronda kékes árnyalat...) erre a receptre akadtam.

Annyit egyszerűsítettem rajta, hogy a kész lekvárt (amit quittin, fixáló és hasonlók nélkül, cserébe viszont elég hosszan főztem) lehúztam a tűzről, beledaraboltam a csokit, miután megolvadt, még egy percre visszatettem a gázra, hozzáöntöttem a konyakot, és ment is az üvegbe.

Lekvár:
1,5 kiló meggy
10 deka cukor
15 deka étcsoki (+50%-os Cote d'Or)
fél deci konyak

Mivel a meggy jó érett, és édes volt, meg gondoltam, a csokihoz jobb, ha kicsit pikáns marad, csak minimális cukrot tettem bele.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Micike, mi az a mázli lekvár? bene

gmx írta...

Mázli lekvár egy igazi csoda, a wiwen tanultam a Kulináris topikban.
MÁlna+ribiZLI+meggy. Nálam általában 1:1:2 arányban, mert meggy az terem a családi kertekben, így van bőven.
Úgy szoktam főzni, hogy előbb a meggyet fél - háromnegyed készre, aztán bele a többi gyümölcsöt és a cukrot.
Érdemes lehet a málna.ribizli közül legalább az egyiket átpasszírozni, különben sok lehet az apró mag (bár engem az sem szokott zavarni).