2009. június 23., kedd

Meggy mérleg


Íme a bejegyzés, ami valószínűleg senkit nem fog érdekelni, vigaszul iderakok legalább egy tavalyi képet. Idén a zuhogó eső és az októberi hőmérséklet miatt ilyenek nem készülhettek, a konyhában kuksolva magoztam, semmi D vitamin....


12-13 kiló tiszta súlyú meggy (leszárazva, kimagozva mérve)
Érdekelne egyébként, hogy mi a súlyarány a száras-magos meggyhez.
Majd legközelebb. Ez egy teli kosárnyi és egy teli vödörnyi volt.


11 üveg meggylekvár (10 közepes, 1 kicsi) - kb 6,7 kiló meggy
azaz: egy üveghez 60-70 deka meggy kell

5 pici üveg Feketeerdő lekvár
1,5 kiló meggyből

8 üveg +1 bol mázli lekvár
2 kiló meggy, kb 1 kiló málna, 0,8 kiló ribizlivelő

3 üveg alkoholban elrakott meggy

1 Feketeerdő torta: 50-60 deka meggy

+ amit közben megettem.

Az egészhez valamivel több, mint két kiló cukor.

A magokból pedig kispárna készül, majd beszámolok arról is.
A szárát kidobtam, annak a hasznosítására még nem találtam ötletet.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Micike, meggyszárból tea szív és érrendszernek, tisztítókúrákban, fogyókúránál. Polcz Alaine is meséli, hogy a háború után sokáig itták. Nem próbáltam, de annyira nem lehet rossz, ha élvezetből és nem csak gyógyteának itták. b.

gmx írta...

óóó, legközelebb előbb kérdezek, aztán dobok ki valamit.
Bár annyi még biztos lesz most hétvégén is, hogy ezt kipróbáljam. Köszi!