2009. május 24., vasárnap

Bodza szorbet most már tényleg, mellesleg szörp is


Az előző kísérletben egyszerűen a kész bodzaszörp megfagyasztásával próbálkoztam.Az eredmény szorbetnak kicsit fád volt, ráadásul kristályos is, bár lehet, hogy ennek az az oka, hogy nem kevertem fel elégszer a fagyasztás során.

A szörphöz a pontos mennyiségeket nem tudom megadni, de egy liter vízhez közelítőleg
15 virág
25 deka cukor
1 citrom leve.

A virágokat beáztatom, egy-két nap múlva leszűröm (gézen át, jól kinyomkodva), cukorral és citromlével felforralom, kimosott üvegekbe töltöm, lezárom, dunsztba teszem. Tavaly még tettem bele citromsavat is, mert minden receptben szerepelt, de idén már azt sem. A tavalyiból az utolsót márciusban bontottam fel, tökéletes volt Iváshoz 1:2 arányban hígítom. (azt hinném, rövidül az első í, de a helyesírás ellenőrző mást mond)

Második menetben a már elkészült bodzaszörpbe áztattam be egy újabb adagnyi virágot, majd két nap után leszűrtem, újra felforraltam, ismét adtam hozzá cukrot (sajnos a mennyiséget nem figyeltem pontosan, de utólag úgy érzem, túl sokat) és citromlevet. Jól lehűtöttem, botmixerrel kicsit habosítottam (azóta váltottam habverőre), és többször felkeverve megfagyasztottam. Szinte tökéletes. Talán túl édes, és ez lehet az oka annak is, hogy elég hamar olvad.
A receptet tehát ajánlom, csak a cukorral kell vigyázni. Persze az is egy módszer, ha elsőre dupla mennyiségű virágot teszünk a vízhez... de lehet, hogy az túl egyszerű

0,7 l bodzaszörp
12 bodzavirág
cukor és citrom ízlés szerint.

Ha már így belejöttem a szorbetgyártásba, csináltam egy adagot Cili&Vanília étcsoki szorbetjéből is, most az egyszer hűen követve a receptet. Csak 50% körüli csokoládém volt itthon, de így is finom lett. Mivel nekem nincs fagyigépem, nem limitálja semmi a mennyiséget, így azt hiszem, legközelebb dupla adagból fogom készíteni, mert ez nem tűnik valami soknak...

Nincsenek megjegyzések: