2009. május 2., szombat

Spárga lágytojással


Május elsejei ebédnek nagyon jól bevált, a lágytojás miatt kicsit reggeli jellege van, olyan hétvégies. Bevásárolni előző nap kell, és akkor ripsz-ropsz elkészül, felkelés után kevéssel már lehet is enni.



A spárgát csak lemostam, és levágtam az aljából kb négy centit. (Igazán tudományosan kézzel kell törni a spárgát, akkor éppen ott pattan el, ahonnan már jó, de mikor nagyon éhes vagyok, nincs ehhez türelmem, egyszerűbb nagy késsel, egy mozdulattal levágni az összeset). A zöld spárgát ezen kívül nem kell pucolni.
Párolóbetétet tettem egy jó nagy átmérőjű edénybe, és gőz fölött csináltam meg. Nagyon hamar elkészül, már volt, hogy így is sikerült szétfőzni, mert elfeledkeztem róla. Villával meg lehet állapítani, hogy jó-e már, és persze ez is ízlés kérdése, hogy ki mennyire szereti puhán. A lágytojást én 3,5-4 percig főzöm.

Nincsenek megjegyzések: