2009. május 10., vasárnap

Marhasült

AZ egész csak a tetszetős képek miatt. A húst ugyanis túlsütöttem, kiszáradt. Különben finom lett volna.

Télies étel, bár tavaszi alapanyagokból, úgy is, mint zsenge sárgarépa és friss fokhagymafej egészben, sőt, fokhagymaszár.

Valamint babérlevél, szegfűbors, kakukkfű, citromos-olajos pác.


A pác alapanyagait összekevertem, a feldarabolt vöröshagymát és a fűszereket is melléraktam, és néhány napig naponta egyszer-kétszer megfordítottam a benne pácolódó húst. Azt hiszem, három napig, de ez egytől akár négyig - ötig is terjedhet.


A zöldségeket és a fűszereket a pácléből átpakoltam a sütőtálba. A húst letörölgettem, és egy serpenyőben minden oldalát kicsit megsütöttem, csak fehéredésig. Ráraktam a zöldség tetejére, befedtem a tálat, és be a sütőbe, kb 180 fokra. Időnként locsoltam rá kicsit a maradék pácléből.

Ezután kellett volna valószínűleg betartani a fél kilónkénti húsz perces sütési időt. Én úgy emlékeztem, hogy van ezen kívül egy plusz húsz perc, de lehet, hogy nincs. Az is lehet, hogy csak elnéztem az órát.

Ezt a marhasült dolgot még gyakorolni kell, de fogom is.

Nincsenek megjegyzések: