2009. május 24., vasárnap

Rebarbara szorbet


Volt egy lusta kísérletem nemrég, és az eredmény ugyan elfogyott, de nem volt az igazi. (Azért el kell mondani, hogy epersalátához (ezúttal mentával) nagyon jól passzolt belőle egy-egy gombóc.)


Most viszont ismét nekiálltam, figyeltem a menny
iségekre, az eredmény is az, amit vártam, úgyhogy közzéteszem a receptet.


1 liter víz
60 deka cukor
fél kiló rebarbara
1,5 citrom leve



A vízből és a cukorból szirupot főztem, pár percig hagytam erősen forrni, míg kb egy ujjnyi elfőtt a folyadékból. Beleraktam a szirupba a feldarabolt rebarbarát, és tovább forraltam, mialatt a rebarbara szálasra szétfőtt, és újra elfőtt egy ujjnyi.

A szirupot leszűrtem, hagytam a masszát jól lecsepegni, kicsit nyomkodtam is, de nem nagyon.

Ha a növény is belekerül (pl leturmixolom), akkor zöldes színe lesz, ha csak a főzőlé, akkor gyönyörű rózsaszín - igazából ez volt a múltkori csalódottság egyik oka.

Az elkészült alapot hagytam kihűlni, aztán a hűtőbe raktam. Másnap belecsavartam másfél citrom levét, és fagylaltgép híján a kancsós turmixba töltöttem, így azt is le tudtam olvasni, hogy pont egy liter lett. A turmix-szal pár percig kevertem, hogy jó habos legyen, aztán műanyag dobozban a mélyhűtőbe raktam. Másfél-két óránként átkeverem elektromos habverővel. Eddig ezt a műveletet valami ismeretlen okból mindig botmixerrel csináltam, de ma rájöttem, hogy a habverővel sokkal jobb.



Nincsenek megjegyzések: