2009. április 19., vasárnap

Citromos cake


A tabáni piknikre csináltam ezt a citromos sütit. Improvizáltam a receptet, mert lusta voltam lemenni vásárolni hozzá. abból akartam kihozni, ami itthon volt.

3 tojás
2 citrom leve + az egyik héja
6 evőkanál liszt
4 deka olvasztott vaj
10 evőkanál cukor (a savanykás ízt is ellensúlyozni kellett)
nagy marék beáztatott mazsola

A mandulás töltelékhez (frangipane)
1 tojássárgája
2evőkanál cukor
4-5 evőkanál őrölt mandula
(rövid pihentetés után kézzel formázható masszát kell kapni)

A tojásokat szétválasztottam, a sárgáját a cukor felével habosra kevertem, aztán hozzáadtam a citromlé kétharmadát. (A citrom héját a kifacsarás előtt kell szépen leszedni). Beleöntöttem a mazsoláról is a narancsvirágos vizet (2-3 evőkanálnyi lehetett). Elkevertem a liszttel, a mazsolával, meg az olvasztott vajjal, és hagytam kicsit sűrűsödni, míg felvertem a habot.
Bekapcsoltam a sütőt 180 fokra (kicsit sok lett, vagy legalábbis későn vettem kisebb lángra.)
A tojások fehérjét a maradék citrommal és cukorral kemény habbá vertem, végül összekevertem a tésztát.

A tészta kétharmadát beleöntöttem egy püspökkenyér formába. Ekkor egy kis árkot húztam a közepére, ide fektettem több darabban a frangipane-t. A maradék tésztával befedtem, eligazgattam a tetejét.
Kb 25 percig sült, nagyon könnyű, kicsit remegős tészta lett. Talán lassabb tűznél szebb lett volna a színe, és érvényesül a tetejére szórt citromhéj is...

Nincsenek megjegyzések: