2009. április 7., kedd

Gyors zöldség és hal


Ilyenekre írják a komolyabb gasztrobloggerek, hogy "ez nem is recept". Azért én leírom.


Nemrégiben sütöttem egy egyszerűt: póréhagyma és fagyasztott tengeri hal - az a fajta, aminek igazi neve sincs, lapos fehér izé) alufólia alatt.
Ez most ennek egy felturbózott változata, V. ötlete alapján. Gyors, finom, könnyű - mit mondjak még a dicséretére? Lehet vacsora, de megértő kollegák esetén, akik tűrik a halszagot, munkahelyi ebéd is.
Esetemben két adag.
Egy csepp olívaolajjal kikent kistepsi aljába vékony hasábokra vágtam a sárgarépát (3 szál). Így nem sült át teljesen, ami nekem ízlett, aki nem szereti, vágja julienre. A póréhagyma zöldjéből is vágtam pár szálat mellé. Borsoztam.
A zöldségre fektettem két halfilé darabot, rákentem pár kanál tejfölt, rámorzsoltam egy kis provence-it, és erre rápakoltam még a póréhagyma darabokat. Ha a póré vastagabb szárú, esetleg hosszában darabokra vágnám. Tetejére alufólia. Meleg sütőben fél óra.
Lehet főzni hozzá rizst, vagy más köretet.
Ráfacsart citromlével még sokkal finomabb.

Nincsenek megjegyzések: