2009. április 19., vasárnap

Tonhalas muffin


A tavalyi CM-es piknikre tonhalas-hagymás cake-et csináltam. A formán most csak azért változtattam, hogy hamarabb megsüljön, meg hogy ne ugyanolyan legyen, mint a süti.


Először csináltam sós muffint (ha jól emlékszem). Kolleganőm szerint a sósak mindig beleragadnak a papírba.. Engem mindenesetre meglepett, hogy olyan nehéz kienni, viszont ez volt, azt hiszem. az egyetlen hibája.

1 tonhalkonzerv
2 kis fej lilahagyma
2 csomag újhagyma zöldje
1 gerezd fokhagyma
3 tojás
6 evőkanál liszt
fél deci olaj
másfél deci víz
reszelt citromhéj
pirított szezámmag
só, bors

A lilahagymát, a hagymazöldet, és még három szál fonnyadt újhagymár egy kanál olajon megfonnyasztottam. Csak annyira, hogy majd ne vizezze össze a tésztát.
Ezt összekevertem a tonhallal, tojások sárgájával, és a többi hozzávalóval, kivéve a fehérjét.
A sütő még meleg volt, különben közepes lángra állítva kell előmelegíteni.
Felvertem a tojások fehérjét, összeállítottam a tésztát, megtöltöttem a formákat (pont annyi volt, hogy megteljen mind a 12), megszórtam a megpirított szezámmaggal.
Talán húsz percig sült. Mivel a sütőm nem egyenletesen süt, közben egyszer megfordítottam benne a tepsit.

Nincsenek megjegyzések: