2009. április 13., hétfő

Mandulás

.

Roppanós



Mandulás



Habcsók




Tipikus maradék-tojásfehérje felhasználó édesség, nem mellesleg pészách-kompatibilis. Inkább az arányokat érdemes megjegyezni, mint konkrét mennyiségeket. Nekem most négy fehérjéből készült, ennyi épp elfért egy nagy gáztepsin.

Arányok:
1 tojásfehérje
1,5 evőkanál kristálycukor
1,5 evőkanál őrölt mandula
2-3 deka mandulaforgács

A habot elkezdtem felverni, útközben hozzáadtam a cukrot 2-3 kis adagban. Narancsvirágvizet is öntöttem hozzá, de szerintem a végeredményen nem érezni, szóval nem érdemes. Mikor már nagyon kemény habbá vertem, egy spatulával belekevertem az őrölt mandulát.

A sütőt a legkisebb lángon előmelegítettem, a gáztepsibe sütőpapírt raktam.
A mandulaforgácsot egy lapostányérba terítettem el. Két kiskanállal habnudlikat formáztam, és egyik felüket belenyomtam a mandulaforgácsba. A forgács nélküli felükkel raktam le a papírra. Eredetileg legalább 4 centi magasak voltak, csak a végére laposodtak el így, ahogy a képen is látható.

Legkisebb lángon, kitámasztott ajtajú tepsivel türelmesen, hosszan szárogattam. Mikor elfogyott a türelmem, becsuktam a sütőajtót. Pár perc múlva erősen illatozott a lakás, és némi színt is kapott a habcsók, úgyhogy újra kitámasztottam. Egyszercsak kész lett.

Nincsenek megjegyzések: