2009. július 15., szerda

Csokis kuglófformában 07.14.


Fotó nincs. Illetve valaki csinált, de nem emlékszem, ki. A tortát a Kőleves kertben szervíroztuk. Igazi biciklis kaland (kosárleborulás) is megesett vele itthonról a Kőlevesig, de meg sem kottyant neki.

Az alaprecept egy nagyon csokis süti, hasonló receptekből rengeteg forog, a történelmi hűség kedvéért jelzem, hogy ez itt Bernard-tól származik, aki egy barátnőm anyukájának az ex-pasija.

Attól olyan finom, hogy rengeteg anyag van benne.

30 deka étcsokoládé
20 deka vaj
6 tojás (A recept ötöt ír, de nem figyeltem oda, és lendületből beleütöttem az összeset, ami itthon volt.)
8 evőkanál cukor
4 evőkanál liszt
35 szem rumos meggy
pár kanál meggyes rum
5-6 evőkanál cukrozatlan kakaópor

Gőz fölött felolvasztottam a csokit és a vajat. Szűrőbe tettem a meggyet, hogy lecsöpögjön.
Levettem a vizes edényről a csokis tálat, egyesével beleütöttem és elkevertem a tojások sárgáját.
Belekevertem a cukor felét (ez nem is fontos, lehet az egész cukrot a fehérjébe adagolni, sőt, úgy még egyszerűbb)
Egy csészébe pár kanál kakaóport szórtam, belepakoltam a meggyet, és megforgattam, hogy érje a szemeket. Ki akartam próbálni, hogy ez tényleg jó-e valamire. A meggyes piskóta és hasonló receptek szoktak olyat írni, hogy lisztbe kell forgatni a gyümölcsöt, akkor nem fog lesüllyedni a süti aljára. A kakaóba görgetés szórakoztató volt, és jól is nézett ki, de azt persze már nem figyeltem meg, hogy leszálltak- vagy sem, ráadásul a tálaláskor fejjel lefelé volt a torta...
A meggyről lecsöpögött rumot (és akár még egy kicsit) a tojásfehérjéhez adtam, és a cukor másik felével felvertem kemény habbá.
A csokimasszába belekevertem a négy kanál lisztet, aztán a felvert fehérjét is.

Kuglófformában sütöttem, amit alakja miatt sütőpapírral nem lehetett kibélelni, szóval nagyon izgalmas volt. Az aljába azért vágtam egy körlapot, alatta kivajaztam a formát, majd a lapot is. A formát már előbb nagyon gondosan kikentem mindenütt vajjal, és beraktam a hűtőbe, hogy rádermedjen.

A kész tészta felét-kétharmadát beleöntöttem a formába, majd rápötyögtettem a meggy egy részét. A darabszám persze nem kötelező, csak itt a születésnap miatt volt fontos. Igazából persze akkor lenne jelentősége, ha az ünnepelt egyedül enné meg. Következő adag tészta, maradék meggy, maradék tészta. Jó forró sütőbe tettem, ettől kicsit hirtelen elkészült (egy idő műlva lejjebb vettem azért a lángot), de a recept 180 fokot ajánl, az jónak tűnik. Őzgerinc, vagy bármilyen más formában is meg lehet sütni, vigyázni kell, inkább maradjon puha, mint hogy kiszáradjon, ez mégiscsak egy moelleux au chocolat.

A sütőből kivéve papírt tettem egy rácsra, arra borítottam. A forma alját hideg vizes konyharuhával hűtöttem. Simán kijött, sérülés nélkül. Kihűlés után kakaóport szitáltam rá.

Nincsenek megjegyzések: