2009. július 16., csütörtök

Indiai mángoldból


Ha indiai étteremben eszem, óriási önuralmamba kerül, hogy ne mindig palak paneert rendeljek, kóstoljak meg mást is. Lehet különben, hogy a helyzet csak azért ilyen komoly, mert nemm járok elég gyakran.

Szombaton vettem mángoldot a Hunyadin, és mivel eleve akartam chappatit sütni a reggelihez (Nem volt itthon kenyér, és nem is akartam venni. A chapati pedig annyira, de annyira egyszerű, és lehet belőle egészen keveset is csinálni), eszembe jutott, hogy valami indiaias fűszerezéssel csináljam meg a mángoldot.


Mozsárban szétnyomtam pár szem kardamomot, mustármagot, szegfűszeget, és elkezdtem szárazon pirítani. Uátna olajat öntöttem rá, és beleraktam az apróra vágott lilahagymát, kis darab csilit és a reszelt gyömbért.
Kis sütés után hozzáadtam a csíkokra vágott mángoldot, és a vékonyra szeletelt fokhagymát, római köményt és egy kis colombot. A legvégén ment bele a tejföl.

Úgy tudtam, hogy fel kellene írni a chappati pontos mennyiségeit! Persze így, egy bő hét után már csak remélem, hogy jól emlékszem. A receptek egy része teljes kiőrlésű lisztet ír, de nem mindegyik. Azzal csináltam, finom volt, de korábban próbáltam finomliszttel is, az sem rossz.

15 deka liszt - teljes kiőrlésű rozs
1 dl langyos víz



A lsiztet a langyos vízzel elkevertem, és nagyonrugalmas tésztává gyúrtam. Gombóc formában hagytam pihenni egy darabig. Diónyi darabokat csíptem le belőle, amikből mini gömböket gyúrtam, aztán lisztezett deszkán kinyújtottam.
Forró, száraz teflon palacsintasütőben sütöttemki.Mikor már elkezdett sülni, ha a szélét egy kanál hátoldalával lenyomjuk, felpúposodik a tészta. Meg fogom keresni azt a leírást, ahol a jelenség tudományos magyarázata is szerepelt. Addig csak a fotó. A fenti mennyiségből egy tucat chappati lett.

Nincsenek megjegyzések: