2009. július 4., szombat

Naptej


és mellékhatásai. Avagy ibolyán innen és túl.

Szombaton a piacon azt vettem észre, hogy nem érzem a zöldségek, gyümölcsök illatát.
Szokásom megszagolni a gyümölcsöket és egyes zöldségeket, így választom ki, hogy melyikből vegyek. Különösen jól bevált a módszerem a paradicsomnál. Most viszont azt vettem észre, hogy az orrom cserben hagy, nem érzek semmit.

Talán a tavalyi volt az első nyár, hogy a városban teljesen normál közlekedéshez is kentem magamra naptejet, eléggé elrémiszt, mikor bemondják a rádióban az UV sugárzást. Egyébként nem szoktam testápolót, meg más illatosított szereket használni magamon, csak nagyon tiszta olajakat, vagy azzal készült krémet, és biztos vagyok benne, hogy a naptej miatt nem éreztem semmit, mert ráadásul az ébredés utáni első órákban a szokásosnál is érzékenyebb a szaglásom.

Tehát itt a nagy dilemma - keljek korán (vagy kockáztassak) és menjek naptej nélkül a piacra?

Ennek a bejegyzésnek pedig az a mellékhatása, hogy felfedeztem, észrevétlenül csatlakoztam ahhoz az iskolához, amely szerint a paradicsom gyümölcs. Ugyanis egyetlen más olyan zöldség sem jut eszembe, amit szagolgatnék a piacon. Csak a paradicsom, és a gyümölcsök.

2 megjegyzés:

Lilla írta...

ha szoktál sminkelni, akkor a legtöbb alapozóban van fényvédő (az enyém pl 15 faktor), ami városban mászkáláshoz elég. vagy vannak fényvédős arckrémek is (gyógyszertáriak is), esetleg próbálj valamyilen babáknak fejlesztettet használni. a másik amit érdemes: több fajtát próbálgatni, mert többféle hatóanyaggal dolgoznak a gyárak, én pl van amire allergiás vagyok, másra meg nem...

és ne menj nyáron fényvédő nélkül se piacra se sehova. :-)

Névtelen írta...

én meg pöttyös leszek minden napkrémtől, úgyhogy extraszűz olivaolajat telipakolok körömvirág fejekkel, mondjuk egy mélytányérban, ott hagyon két hétig, aztán leszűröm. ez állítólag olyan 40 faktoros naptejnek felel meg. nem tudom, de biztos, hogy nem égek le és nincs bőr rákom. love.petra